środa, 12 kwietnia 2017

Wisior sutasz - tutorial

Kilka razy ludzie pytali się mnie jak uszyłam kolczyki
czy bransoletkę oraz czy jest to trudne.
Dziś chciałam pokazać wam jak w prosty sposób, 
wykorzystując podstawowe wzory stworzyć wisior sutasz. 
Mam nadzieję, że poniższe informacje będą dla was zrozumiałe. 
Zachęcam do stworzenia wiosennej wersji tej ozdoby ze mną.

UWAGA! Tutorial na wisior bez ozdobnego chwosta.

Potrzebne materiały:
- sznurki sutasz - ja używam firmy Pega wiskozowe. 
Kolory: zielony, pomarańczowy, ecru, żółty,
- koraliki Toho (w tym przypadku 8/0, kolor: zielony wiosenny i ecru),
- szklane perełki (w tym przypadku są to szklane perełki o aksamitnej powłoce produkowane w Czechach), wielkość 6 mm, kolor miedzianozłoty,
- nożyczki, 
- nici monofilowe,
- igła do sutaszu,
- chwost w kolorze zielonym (w moim przypadku kupiłam sobie zielone nici 
i zrobiłam go sama. W ten sposób stworzyłam ozdobę 
o długości i grubości jaka mi akurat pasowała),
- koraliki Toho 15/0 (ozdoba do chwosta) w kolorze Galvanized Aluminium lub Starlight.



 Galvanized Starlight (sklep Royal - Stone)

 Galvanized Aluminium (sklep Royal - Stone)

Jak zauważyliście mój wisior składa się z siedmiu takich samych elementów.
Pokaże wam jak zrobić jeden z nich.

Krok 1:
Rozpoczynamy od obszycia koralika.
Odetnij około 6,5 cm sznurka sutasz w kolorze ecru x2 oraz żółtego. Naszykuj również jeden perłowy koralik. Sznurki złóż w odpowiedniej kolejności (tutaj ecru, ecru, żółty) na pół i przyłóż do koralika. UWAGA: sznurki mają swoją prawą i lewą stronę oraz kierunek, tzw. jodełkę. Ważne aby ułożyć sznurki tak samo - wszystkie prawe lub lewe, jodełka w tę samą stronę. 






Krok 2:
Sznurki należy przyciąć i posmarować klejem, aby nie strzępiły się.


Krok 3:
Kolejnym etapem jest dodanie koralików Toho i kolejnych sznurków.
Tym razem potrzebujesz dwóch kolorów sznurków - ecru i pomarańczowego. Każdy o długości około 8 cm. Naszykuj również sobie koraliki Toho 8/0 w kolorze ecru.
Koraliki możesz wszywać na dwa sposoby. Pierwszy to doszywanie samych koralików, a później sznurków lub - tak jak w moim przykładzie - koralików i sznurków na raz.

Wprowadź igłę u podstawy, nawlecz koralik, następnie sznurek ecru i pomarańczowy. 
Wróć igłą w sznurki i w koralik.
Czynność powtarzaj, aż ozdobisz całość dookoła.





Krok 4:
Kolejny krok jest taki sam jak poprzedni, różni się jedynie kolorami koralików i sznurków.
Tym razem odetnij około 9,5 - 10 cm sznurka zielonego x2. Naszykuj koraliki Toho 8/0 w kolorze zielonym. Postępuj podobnie jak w poprzednim punkcie, aż obszyjesz koralikami cały element.





Krok 5:
Wyrównaj końcówki. Podklej. 
Na moim zdjęciu niestety bez kleju.



Na mój wisior musiałam uszyć 7 takich samych elementów.


Układamy je w pożądany przez nas wzór i łączymy ze sobą za pomocą igły i nici.


Wisior trzeba jeszcze podkleić od spodu filcem bądź skórką i ewentualnie zaimpregnować.
GOTOWE!

I jak Wam się podoba? Prawda, że proste?

Powodzenia  w działaniu!



Pozostało już tylko podklejenie kolczyków filcem lub skórką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz