niedziela, 3 maja 2015

Kumihimo cz. II - sznur koralikowy

Dziś kolejna część kumihimo i nieudanych sznurów szydełkowo - koralikowych.
W pierwszej części starałam się pokazać wam jak krok po kroku wykonać plecioną bransoletkę.
W tej chce podzielić się z wami jak zrobić bransoletkę na wzór wspomnianej wyżej.
Nic trudnego jeśli opanujemy podstawowy splot w kumihimo.



Gotowi? Zaczynamy!

Co potrzebujemy:
- dysk kumihimo,
- koraliki (w przykładzie użyłam perełek wielkości 3 mm, zazwyczaj jednak robię z koralików Toho różnych rozmiarów),
- kordonek, linka, sznurki itp. ich długość zależna jest od tego jak długi chcemy mieć wyrób. Na bransoletkę 16 cm mi wystarczyło ok. 80 cm kordonka,
- końcówki do wklejenia,
- klej - ja używam UHU
- i najważniejsze - igła do nawlekania koralików (zapewniam,ze jest szybciej),
- nożyczki,
- dobry humor!

Moja bransoletka jest z 8 kordonków długości każdy ok 80 cm.
Na każdy nawlekłam 45 koralików.

Początkowo postępujemy jak przy bransoletce bez koralików. Końce zawiązujemy w supełek, przekładamy przez środek dysku itd. (patrz Kumihimo cz. I)
Gdy zapleciemy ok 8 - 10 mm zaczynamy pracę z koralikami (potrzebujemy tyle na zaczep/ozdobną końcówkę).
Jest tu jedna istotna zasada! Nadal pracujemy tak jak poprzednio, dodając tylko po 1 koraliku. Powinien znaleźć się poniżej przecinającej/poziomej nitce.
Myślę, że zdjęcia lepiej to zobrazują.
Starałam się tak to sfotografować byście zrozumieli.

Krok 1 - nitka została zabrana z pkt. 30 i zaczepię ją po przeciwnej stronie 


Krok 2 - tu już koralik znajduje się pod poziomą nitką (przecinającą się)


Krok 3 - naciągamy nitkę zwracając uwagę na to by koralik został na swoim miejscu ("nie wyskoczył" nad poziomą nitkę)

Postępujemy tak z każdą następną nitką aż do pożądanej długości bransoletki.




Powodzenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz